Опорна
школа з культури здоров’я
Оленівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів, Магдалинівського району, Дніпропетровської області
1.
Керівник опорної
школи – Лобанова
Світлана Василівна, директор Оленівської ЗОШ І-ІІІ ст.
2.
Проблема, над
якою працює школа – «Креативна
освіта для розвитку інноваційної особистості через моніторинг якісного
профільного навчання та новітні технології виховання»
3.
Адреса школи – 51105,
с.Оленівка, вул. Широка, 41
Магдалинівського
району Дніпропетровської області;
тел.
(05691) 9-77-48
4.
Координатор – Кузнєцова Таїсія
Анатоліївна, методист РМК відділу освіти
Магдалинівської райдержадміністрації
5.
Провідна ідея – забезпечення
здоров’язберігаючого підходу до навчального-виховного процесу, підвищення
комфорту і емоційного благополуччя дітей, усвідомлене ставлення до свого
здоров’я
6.
Актуальність
проблеми:
Сьогодні
в світовому масштабі проблема здоров’я дітей увійшла до глобальних проблем
людства. У статуті Всесвітньої організації охорони здоров’я дано таке
визначення: «Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального
благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад».
Визначальним
чинником погіршення стану здоров’я школярів є відсутність у багатьох з них
пріоритетної спрямованості на здоров’я та мотивації до ведення здорового
способу життя. На сучасному етапі виявилася тенденція зростання ризиків серед
молоді: відсутність фізичної активності, паління, вживання алкоголю та наркотиків,
хронічні захворювання, психологічний дискомфорт. У зв’язку з цим значно зростає
необхідність формування у дітей свідомого і дбайливого ставлення до свого
здоров’я, формування валеологічного світогляду, вміння самостійно піклуватись
про своє здоров’я.
Принципово
нове замовлення на здорову людину нової генерації вносить істотні зміни в умови
функціонування освітнього закладу. Тому проблема формування усвідомленого
ставлення до свого здоров’я є ключовою у
формуванні інноваційної особистості школяра, а також пріоритетною
складовою моделі Школи культури здоров’я.
7.
Основні напрямки
і зміст діяльності
·
Формування
у підростаючого покоління світоглядної позиції щодо свідомого й відповідального ставлення до власного
здоров’я та позитивної мотивації на ведення
здорового способу життя;
·
Поглиблення
базових знань щодо дбайливого ставлення школярів до власного здоров’я і
здоров’я людей, які їх оточують;
·
Превентивна
спрямованість усіх заходів, занять, технологій щодо формування, збереження і
зміцнення здоров’я та профілактики негативних явищ в дитячому середовищі;
·
Перехід
від традиційної системи освіти, зорієнтованої на масовість і предметність, до
нової гуманної моделі освіти, зорієнтованої на педагогічні стратегії, що
відповідають віковим і природним можливостям кожної дитини та базуються на
принципі оздоровчої спрямованості;
·
Створення
умов, за яких можна набувати життєві компетентності, котрі допомагають свідомо
ставитись до власного здоров’я і здоров’я інших людей, приймати самостійне
рішення щодо зміцнення та збереження особистісного здоров’я;
·
Забезпечення
методичного супроводу та навчально-методичних комплексів для викладання
предметів базового навчального плану з метою реалізації оздоровчої функції
навчального закладу;
·
Моніторинг
стану здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу;
·
Організація
медичної допомого, якісного медичного обслуговування;
·
Комплексний
підхід до гармонійного формування всіх складових здоров’я
8.
Очікувальні
результати
·
Істотне
зниження захворюваності учнів;
·
Фізична
та психологічна готовність до активного життя і професійної діяльності на
принципах оздоровчої спрямованості та індивідуального підходу;
·
Прагнення
школярів до здорового способу життя, культура поведінки;
·
Достатній
та високий рівні профілактичної роботи;
·
Зменшення
впливу шкідливих звичок на здоров’я дітей та молоді;
·
Фізичне
самовдосконалення, підвищення рухової активності;
·
Режим
освітнього процесу, що сприяє збереженню здоров’я;
·
Набуття
кожним учасником навчально-виховного процесу знань про здоров’я і засоби його
зміцнення, шляхи і методи протидії хворобам, методики досягнення високої
працездатності та тривалої творчої активності
Опорна школа з профільного навчання
Магдалинівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів, Магдалинівського району, Дніпропетровської області
Керівник школи : Полякова Тетяна Григорівна,
директор ЗОШ І-ІІІ ступенів
1. Проблема школи : «Виховання
творчої інноваційної особистості як основа
креативної освіти»
2. Адреса закладу :
Дніпропетровська область
Магдалинівський
район
смт.
Магдалинівка
вул.. Радянська,
12
3. Координатор: Удовиченко
Світлана Максимівна, зав.РМК відділу освіти
4. Провідна ідея: Створення умов для
успішного навчання , виховання,
розвитку і самореалізації кожної особистості як громадя -
нина України, формування покоління, здатного навчатися
протягом життя, створювати й розвивати цінності грома-
дянського суспільства
5. Актуальність: Вимоги
суспільства до особистості: бути самостійною,
брати відповідальність на себе, мати усвідомлену
громадянську позицію, толерантно ставитися до життєвих принципів інших людей,
розвивати функціональну грамотність. Ці вимоги повинні отримати своє втілення в
результат освіти старшокласників :
·
Вміти здійснити
вибір;
·
Докладати зусиль і
добиватися успіху в обраному напрямі діяльності;
·
Оволодіти сучасними
технологіями роботи з інформацією;
·
Оволодіти
комунікативним мистецтвом.
6. Основні напрямки і
зміст діяльності:
Навчально – виховний процес в нашій школі спрямований на вирішення таких
проблем:
·
Створення активного
соціально – психологічного середовища, яке сприятиме армуванню вміння творити,
що базуватиметься на розвиненій самосвідомості, здатності конструювати власне
життя, як особистісний життєвий проект;
·
Визнати
пріоритетним саме індивідуальний підхід до учнів та сприяти ліквідації
стереотипів і догм у системі навчання;
·
Перехід від єдиної
навчальної програми, яка розрахована на всіх до індивідуальних, що сприятиме
розвитку здібностей і нахилів кожного учня;
·
Створення умов для
розвитку фізичного , естетичного, духовного та творчого потенціалу для
учасників навчально – виховного процесу, шляхом запровадження спеціальних
курсів;
·
Наявність команди,
здатної вирішувати найскладніші завдання
на етапі змін, коли внесок кожного члена колективу спрямовується, в
першу чергу, на досягнення спільного результату, а не власних амбіцій.
Профільне навчання здійснюється за напрямками :
10А – технологічний профіль
10Б – історичний профіль
10В – економічний профіль
11А – суспільно – гуманітарний та технологічний профіль
11Б – фізико – математичний профіль
11В – філологічний профіль
На базі школи створено освітній округ: допрофільне навчання у 8-х
класах з поглибленим вивченням математики, інформатики, фізики, української
мови, англійської мови, історії, хімії, біології.
7. Очікувані
результати:
Досягнення життєвої перспективи та високого рівня
засвоєння державного стандарту освіти, а саме:
·
Функціонування
технологій передбачає взаємопов̕язану діяльність учителя і
учнів з урахуванням принципів особистісно – зорієнтованого навчання;
·
Поетапне й
послідовне запровадження елементів технології може бути відтворено будь – яким
учителем з урахуванням авторських підходів;
·
Органічною частиною
технології є діагностування та моніторинг результату діяльності;
·
Глибока
психологізація освітніх технологій.
Щоб мати можливість
знайти своє місце в житті, учень сучасної школи повинен мати певні якості:
·
Гнучко адаптуватись
у мінливих життєвих ситуаціях;
·
Самостійно та
критично мислити;
·
Уміти бачити та
формувати проблему ( в особистому та професійному плані), знаходити шляхи її
раціонального вирішення;
·
Усвідомлювати , де
і яким чином здобуті знання можуть бути використані в оточуючій його дійсності;
·
Бути здатним
генерувати нові ідеї, творчо мислити;
·
Грамотно працювати
з інформацією;
·
Бути
комунікабельним, уміти працювати в колективі;
·
Уміти самостійно
працювати над розвитком особистої моральності інтелекту культурного рівня.