ДЕРЖАВНА
ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА
впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів
інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків” на період до 2015 року
Загальна частина
Поліпшення якості освіти є необхідною умовою формування
інформаційного суспільства та конкурентоспроможної економіки.
На сучасному етапі інтенсивне впровадження
інформаційно-комунікаційних технологій у сферу освіти є національним
пріоритетом.
У світовій освітній практиці інформаційно-комунікаційні
технології розглядаються як якісно нові засоби поширення та акумулювання знань.
При цьому актуальною є проблема їх раціонального використання у
навчально-виховному процесі, управлінській діяльності, підвищенні кваліфікації
педагогічних працівників та самоосвіті.
В умовах становлення і розвитку високотехнологічного
інформаційного суспільства постає необхідність у стовідсотковому впровадженні у
навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів
інформаційно-комунікаційних технологій.
Мета Програми
Метою
Програми є впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних
закладів інформаційно-комунікаційних технологій, створення умов для поетапного
переходу до нового рівня освіти на основі зазначених технологій.
Шляхи і способи
розв’язання проблеми
Визначення оптимального варіанта розв’язання
проблеми на основі порівняльного аналізу двох варіантів
Можливі два варіанти розв’язання проблеми, що
передбачають:
перший (обмежений) — вирішення питань на рівні
місцевих органів управління освітою без відповідної підтримки держави;
другий (оптимальний) — розроблення і
затвердження державної програми з відповідною ресурсною та фінансовою
підтримкою, виконання якої забезпечить послідовність, наступність, системність
у вирішенні питань впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх
навчальних закладів нових технологій навчання.
Проблему передбачається розв’язати шляхом:
розроблення нормативно-правового та науково-методичного
забезпечення впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх
навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій;
оновлення змісту, форм і методів викладання
навчального предмета "Інформатика”;
стовідсоткового забезпечення загальноосвітніх
навчальних закладів сучасними навчальними комп’ютерними комплексами та
системними і прикладними програмними продуктами;
надання всім загальноосвітнім навчальним
закладам швидкісного доступу до мережі Інтернет з використанням сучасних
технологій під’єднання для високоефективного доступу до освітніх ресурсів;
створення системи ресурсних центрів
інформаційної та науково-методичної підтримки використання
інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі;
удосконалення системи підготовки та підвищення
кваліфікації педагогічних кадрів у сфері впровадження
інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес,
забезпечення стовідсоткового володіння такими знаннями усіма педагогічними
працівниками;
створення системи дистанційного навчання дітей з
обмеженими можливостями та дітей, які перебувають на довготривалому лікуванні;
створення
системи веб-сайтів всіх загальноосвітніх навчальних закладів для опублікування
кращих освітянських надбань, підтримки колективної та індивідуальної
комунікації, формування мережних професійних об’єднань;
створення
єдиного освітнього середовища та інформаційної інтеграції освітніх ресурсів, забезпечення
інформаційної безпеки та централізованого фільтрування несумісного з навчальним
процесом контенту.
Програма передбачена на 2011—2015 роки.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведені в додатку 1.
Завдання і заходи
Основними завданнями Програми є:
удосконалення нормативно-правової бази;
оснащення навчальних закладів засобами інформаційно-комунікаційних
технологій;
створення відкритої мережі освітніх ресурсів;
оновлення змісту, форм і методів навчання предмету інформатика;
підготовка та підвищення рівня кваліфікації вчителів.
Завдання і заходи з виконання Програми наведені у додатку 2.
Очікувані результати,
ефективність Програми
Виконання
Програми забезпечить:
поліпшенню якості
шкільної освіти, створенню механізму її стійкого інноваційного розвитку,
варіативності та індивідуалізації навчання;
стовідсотковому підключенню
загальноосвітніх навчальних закладів до глобальних інформаційних ресурсів з
використанням високошвидкісних каналів;
стовідсотковому доступу
учнів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів до високоякісних
локальних і мережних освітніх інформаційних ресурсів;
створенню та використанню
у навчальному процесі сучасних електронних навчальних матеріалів і організації
ефективного доступу до них через Інтернет;
створенню умов для
отримання повноцінної освіти, соціальної адаптації та реабілітації дітей з
обмеженими можливостями та дітей, які перебувають на довготривалому лікуванні;
формуванню дистанційної
системи виявлення обдарованих учнів, налагодженню їх ефективного електронного
зв’язку з провідними фахівцями та вченими;
створенню мережі
електронних бібліотек і ресурсних центрів, що забезпечать інформаційну та
науково-методичну підтримку навчального процесу;
розвитку інформаційної
взаємодії та інтеграції загальноосвітніх навчальних закладів у світовий
інформаційний освітній простір.
Очікувані результати виконання Програми наведено у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить
11347,53 млн. гривень, у тому числі 4616,18 млн. гривень — за рахунок
державного бюджету, 6470,24 млн. гривень — за рахунок місцевих бюджетів.
Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проекту
Державного бюджету України та місцевих бюджетів на відповідний рік у межах
видатків, передбачених головному розпорядникові бюджетних коштів,
відповідальному за виконання завдань і заходів Програми.
|